fb Wirtualny spacer
2006-04-12

Świetnie poznawali Polskę!

Dwoje uczniów śmigielskiego gimnazjum: Monika Kuśnierczak z II B i Jędrzej Skrzypek z III D, zostało zwycięzcami ogólnopolskiego konkursu Fundacji Wspomagania Wsi pod nazwą POZNAWAJ POLSKĘ, której założycielem jest kardynał Józef Glemp. Jury wytypowało 16 laureatów, nie przyznając im konkretnych miejsc. Konkurs składał się z trzech etapów. Uczestnicy (było ich około tysiąca), posługując się komunikacją internetową, odpowiadali na liczne pytania. W ostatnim etapie pisali esej na jeden z wybranych tematów. Opiekunami uczniów, którzy zachęcali i tak skutecznie przygotowali młodzież do udziału w konkursie, byli Joanna i Edward Pawliccy, nauczyciele śmigielskiego gimnazjum.

Poniżej przekazujemy sprawozdanie Jędrzeja Skrzypka, jednego z laureatów.

***

W poniedziałek 27 marca, dwoje uczniów: Monika Kuśnierczak i ja, czyli Jędrzej Skrzypek, wraz z Panią dyrektor Wandą Judek, ze Śmigla udaliśmy się na spotkanie laureatów do stolicy Polski – Warszawy. Wycieczka ta była nagrodą w ogólnopolskim konkursie internetowym „Poznawaj Polskę” zorganizowanym przez Fundację „Wspomagania Wsi”. Założycielem fundacji jest Jego Eminencja Kardynał Józef Glemp. Około godziny 10.00 dotarliśmy na miejsce. Mieliśmy około dwóch godzin do rozpoczęcia spotkania. Czas ten spędziliśmy chodząc po naszej stolicy. Po godzinie 12.00 wszyscy laureaci wraz z opiekunami weszli na salę. Tam otrzymaliśmy recenzje naszych prac.

od lewej Piotr Szczepański za nim Mikołaj Tomasz Steppan (obydwaj z kapituły konkursu), w środku śmigielscy laureaci, za nimi dyr. Wanda Judek i po prawej zaprzyjaźniony laureat Paweł Laskorzyński z Pierzchnic k. Kielc

Każda z nich oceniana była przez dwóch recenzentów. Wysłuchaliśmy też krótkiej historii PKiN. Następnie zwiedziliśmy wystawę umieszczoną w Pałacu Kultury. Około godziny 17.00 czekał na nas obiad i kolacja. Po wyczerpującym dniu pojechaliśmy do hotelu. Następnego dnia musieliśmy wstać bardzo wcześnie. Po śniadaniu pojechaliśmy na Starówkę.

Następnie weszliśmy do Zamku Królewskiego, w którym wręczono nagrody laureatom i ich szkołom. Nagrody wręczał Piotr Szczepański, prezes Fundacji. Każdy dostał ciekawą książkę i dyplom. Była bardzo miła atmosfera. Przekazałem wtedy organizatorom materiały promocyjne gminy Śmigiel, które otrzymałem z działu promocji naszego Urzędu. Wzbudziły one duże zainteresowanie. Po rozdaniu nagród mieliśmy czas wolny. Wszyscy chodzili po Starym Rynku i kupowali pamiątki dla swoich bliskich. Po dwugodzinnym spacerze zebraliśmy się w Muzeum Historycznym.

Wystawy były bardzo ciekawe i interesujące. Następnie udaliśmy się na kolację do restauracji „Szwejk”. Jedzenie bardzo nam smakowało, a podczas niej przygrywała nam kapela. Było bardzo fajnie. Około 21.00 autobusy zawiozły nas do hotelu. Była to ostatnia noc więc bardzo późno poszliśmy spać. Po śniadaniu pakowaliśmy się. Następnie wyruszyliśmy do Pałacu w Wilanowie. Zwiedziliśmy go oraz piękny ogród znajdujący się w pobliżu pałacu. Przyszedł czas pożegnań. To były najgorsze chwile. Bardzo związaliśmy się przez te 3 dni. Nie mogliśmy się rozstać. Wszystkim w oku zakręciła się łezka. Na szczęście powymienialiśmy się adresami i numerami telefonów. Każdy pojechał  w inną stronę. Pani dyrektor, Monika Kuśnierczak oraz ja udaliśmy się na Dworzec Centralny. Podróż minęła w miłej atmosferze i bardzo szybko. W domu byliśmy około 20.00. Z pobytu pozostały  niezapomniane wrażenia. Jeszcze raz tą drogą pragnę podziękować wszystkim, którzy okazali nam pomoc i zrozumienie. Szczególne wyrazy podziękowania kieruję pod adresem Pana Edwarda Pawlickiego opiekuna kółka informatycznego oraz Pani Joanny Pawlickiej. Bez ich pomocy byłoby nam bardzo trudno.

Jędrzej Skrzypek

Zaadoptuj mnie Szkolenia dla przedsiebiorców Trasy Rowerowe Gminy Śmigiel Ciepłe Mieszkanie Plastiki
fundusz spójności Szkolenia Komputerowe Fundusze Rządowy Funduszu Inwestycji Lokalnych