ZUS informuje o nowych usługach - telefonicznej rezerwacji wizyty oraz o e-wizycie w ZUS
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów, uruchomił nową usługę – telefoniczną rezerwację wizyty w placówce ZUS. Spotkanie z ekspertem można umówić w dogodnym dla siebie terminie.
Do tej pory wizytę w placówce ZUS można było zarezerwować jedynie poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE). Teraz można umówić się na spotkanie również drogą telefoniczną.
Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Musimy również wybrać obszar merytoryczny tej wizyty oraz dogodny dla nas dzień i godzinę. Następnie, na podany podczas rozmowy numer telefonu, otrzymamy wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać, po przyjściu do placówki ZUS, na ekranie urządzenia do wydawania numerków.
Jednocześnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia, że wizyty w placówkach ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego.
Klienci oddziału ZUS mogą zmówić wizytę w terenowej jednostce pod numerem telefonu 62 735 71 36.
Rośnie popularność e-wizyty w ZUS
E-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem ZUS na zdalną konsultację, cieszą się coraz większą popularnością. Z tej szybkiej i bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już ponad 600 osób w Wielkopolsce.
Wizyta online to wideo-rozmowa z ekspertem danej placówki ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy dostęp do komputera lub smartfona z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze, w godzinach od 9.00 do 14.30.
W celu zarezerwowania wizyty online należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji trzeba podać swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty.
Dzień przed spotkaniem, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu, osoba rezerwująca zdalną wizytę, otrzyma sms przypominający. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail, w którym będzie link do połączenia z pracownikiem ZUS. Ważne, aby przed rozmową udostępnić obraz z kamery i dźwięk z mikrofonu.
W celu sprawnego funkcjonowania tej usługi, apelujemy do osób, które z różnych powodów rezygnują z e-wizyty, by nas o tym wcześniej poinformowały, aby w tym czasie ktoś inny mógł z takiej porady skorzystać – zwraca uwagę Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce. – Wizytę online odwołamy przez link do rezygnacji z e-wizyty, który otrzymany bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu planowanego e-spotkania.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informację w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
Ewa Szymankiewicz
koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji
ZUS Oddział w Ostrowie Wielkopolskim