VI EDYCJA AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ
VI EDYCJA AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ!!!
„WYCHOWANIE W TRZEŹWOŚCI PRZEZ SPORT”
rozgrywki startują 15 listopada 2009 r. - termin zgłoszeń do 31 października 2009
szczegółowe informacje pod nr tel.:
603860833 lub 502359351 LUB 513422144
oraz na stronie www.zspnietazkowo.pl
ZAPRASZAMY!!!
PATRONAT HONOROWY
STAROSTWO POWIATOWE W KOŚCIANIE
GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOWYCH
PATRONAT MEDIALNY - GAZETA KOŚCIAŃSKA
REGULAMIN AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ
NIETĄŻKOWO 2009/2010
„WYCHOWANIE W TRZEŹWOŚCI PRZEZ SPORT”
-
Podstawę regulaminu stanowią ogólne przepisy gry w piłkę nożną halową.
-
W zawodach mogą brać udział zawodnicy, którzy od sezonu 2007/2008 nie zostali zgłoszeni w żadnym klubie piłkarskim biorącym udział w rozgrywkach ligi organizowanej przez PZPN. Ważna karta zawodnika w sezonie 2007/2008 dyskwalifikuje z uczestnictwa w lidze. Zawodnicy w dniu rozpoczęcia rozgrywek muszą mieć ukończone 18 lat.
-
Każda drużyna zobowiązana jest dostarczyć organizatorom przed rozpoczęciem rozgrywek załączony formularz z wykazem imiennym oraz numerami zawodników biorących udział w lidze. Skład oraz numery na koszulkach nie mogą ulec zmianie do końca trwania rozgrywek. Nie dopuszcza się także uzupełniania listy o nowe nazwiska w trakcie trwania rozgrywek. Zgłosić można maksymalnie 12 zawodników.
-
W czasie rozgrywania meczu na boisku przebywa pięciu zawodników (4+1) jednej drużyny. Mecz trwa 24 minuty (2x12min), przerwa 1 minuta. Minimalna liczba zawodników niezbędna do rozpoczęcia meczu to 3 (2+1). W wypadku gdy na boisku pozostanie mniej niż 3 osoby (kary sędziowskie) mecz zostaje przerwany i przyznany zostaje walkower dla drużyny przeciwnej.
-
Sędzia ma prawo zastosować karę dwuminutową lub ukarać zawodnika żółtą lub czerwoną kartką. Dwie żółte kartki w jednym meczu oznaczają kartkę czerwoną. Dwie żółte kartki zdobyte w dwóch kolejnych meczach dyskwalifikują zawodnika z gry w następnym rozgrywanym meczu. Kartka czerwona wyklucza z gry zawodnika do końca meczu. Inny zawodnik może zająć miejsce wykluczonego po upływie 2 minut lub po utracie bramki przez swoją drużynę. Utrata bramki niweluje również karę czasową. Kartka czerwona automatycznie wyklucza zawodnika z gry w dwóch meczach ligowych swojej drużyny. Zawodnik ukarany czerwoną kartką musi opuścić plac gry udając się do szatni.
-
Sędzia ma prawo ukarać zawodnika karą czasową i jednocześnie kartką.
-
Niedozwolone jest wejście wślizgiem. Mecz rozgrywany jest do linii bocznej i końcowej okalającej boisko. Rzut karny wykonywany jest z linii 7 metrów.
-
Wznowienie gry po opuszczeniu boiska przez piłkę zawodnik wykonuje nogą. W przypadku odbicia się piłki o sufit lub jego konstrukcje gra zostaje wznowiona przez drużynę przeciwną z linii bocznej boiska na wysokości gdzie piłka uderzyła o w/w elementy. Wprowadzenie ponownie piłki do gry przez bramkarza po opuszczeniu boiska następuje w sposób dowolny (ręką lub nogą), przy czym nie wolno bramkarzowi przerzucić piłki lub wybić nogą poza własną połowę boiska. W przeciwnym razie sędzia dyktuje rzut wolny dla drużyny przeciwnej z linii bocznej boiska na wysokości środka boiska.
-
Wszystkie rzuty wolne wykonywane są w sposób bezpośredni. Wyjątek stanowią sytuacje, w których sędzia zarządza rzut wolny pośredni. Bramka zdobyta bezpośrednio podczas wykonywania autu nie jest zaliczana jako bramka zdobyta w sposób prawidłowy. Odległość zawodnika drużyny przeciwnej od miejsca wykonywania stałych fragmentów gry wynosi 3 metry. Niezastosowanie się do tego przepisu może spowodować karę ze strony sędziego.
-
Wszystkie faule drużyny są zliczane w czasie trwania meczu. Piąty faul i każdy następny jest karany rzutem karnym.
-
Na czas wykonywania rzutu karnego zegar zostaje zatrzymany.
-
Niestawienie się drużyny po upływie 10 minut od momentu regulaminowego czasu rozpoczęcia meczu powoduje walkowera dla drużyny przeciwnej.
-
Sygnałem kończącym spotkanie jest gwizdek sędziego lub sygnał syreny z zegara mierzącego czas.
-
W przypadku szczególnie nie sportowego zachowania organizatorzy mogą wykluczyć zawodnika lub całą drużynę z rozgrywek bez zwrotu wpisowego. Za otrzymanie czerwonej kartki organizatorzy mogą odsunąć zawodnika od większej ilości spotkań.
-
Za nie sportowe zachowanie zawodników rezerwowych oraz osób nie będących zawodnikami a znajdującymi się wśród zespołu ukarani zostają zawodnicy zespołu, począwszy od kapitana, karą czasową, kartką żółtą do kartki czerwonej włącznie.
-
Niesportowe zachowanie zawodników w stosunku do sędziego protokolanta oraz obsługującego zegar powoduje karę czasową, kartkę żółtą do kartki czerwonej włącznie.
-
Wszystkie niesportowe zachowania wymienione w punktach 14, 15,16,17 mogą skutkować karami finansowymi dla zespołu w wysokości, którą ustali organizator ligi.
-
W wypadku wyjątkowo agresywnego zachowania zawodnika w stosunku do sędziego, organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odsunięcia zawodnika od gry w aktualnym sezonie oraz odsunięcia od rozgrywek w kolejnych edycjach ALPNH przez najbliższe trzy lata.
-
W przypadku trzeciego walkowera, organizatorzy dyskwalifikują drużynę z dalszych rozgrywek, przyznając pozostałym drużynom walkowery (za mecze rozegrane i nie rozegrane). Taka sama decyzja dotyczy zespołu odsuniętego od rozgrywek.
-
Mecze rozgrywane są według ustalonego kalendarza i regulaminu, który drużyny akceptują przystępując do rozgrywek, a w przypadkach szczególnych organizatorzy mogą przystać na inny termin rozegrania spotkania.
-
Punktacja:
- za wygrany mecz – 3 pkt
- za remis – 1 pkt
- za przegrany mecz – 0 pkt
- walkower – 3 pkt, bramki 3:0, 0:3 dla zespołu oddającego walkower.
-
W przypadku równej ilości punktów decyduje pojedynek bezpośredni zainteresowanych zespołów, następnie różnica między bramkami zdobytymi a straconymi, w dalszej kolejności ilość strzelonych bramek. W ostateczności o kolejności zdecyduje seria rzutów karnych, po pięć na każdą drużynę. Przy remisie po karnych, po jednym rzucie karnym do rozstrzygnięcia.
-
Wszelkie kwestie sporne rozstrzygają organizatorzy. Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji regulaminu.
-
Zmiany zawodników odbywają się tylko w wyznaczonej strefie. Sygnał złej zmiany może dać sędzia główny i sędziowie znajdujący się na stoliku. Za złą zmianę zawodnik jeden z zawodników przebywających no boisku zostaję ukarany dwuminutowym wykluczeniem. Na boisku nie może przebywać więcej niż 5 zawodników.
-
Do gry dopuszcza się zawodników w obuwiu sportowym przeznaczonym do gry na sali sportowej.
-
Zespół musi posiadać stroje sportowe w jednakowym kolorze z widocznymi numerami na koszulkach.
-
Rozgrywki prowadzone są piłką dostarczoną przez organizatora.
ORGANIZATOR: UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY „JUNIOR"
MGR JAROSŁAW PIETROWSKI, MGR MARCIN GRZESIAK, MGR ŁUKASZ ZŁOTKOWSKI
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ZESPOŁU DO VI EDYCJI AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ NIETĄŻKOWO 2009/2010
NAZWA ZESPOŁU:.............................................................................
TELEFON KONTAKTOWY..................................................................
KAPITAN ZESPOŁU..............................................................................
Numer zawodnika
|
Imię i nazwisko
|
Akceptuję regulamin (podpis zawodnika)
|
Data urodzenia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załączniki:
-
Kserokopie dowodów osobistych zawodników (strona ze zdjęciem).