XX sesja Rady Miejskiej
XX sesja Rady Miejskiej Śmigla odbyła się 27 marca w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego Śmigla. Po przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji przewodniczący Rady Miejskiej, Jan Józefczak oraz burmistrz przestawili sprawozdania z działalności między sesjami. Radni pytali o ustalenia podjęte podczas spotkania burmistrza z Starostą Powiatu Kościańskiego w zakresie inwestycji drogowych prowadzonych przez powiat na terenie gminy Śmigiel. Zainteresowanie radnych wzbudziła też wizyta burmistrza u prof. Jurka w Poznaniu, której celem było ustalenie zasad opracowania historycznego, dotyczącego lokacji miasta.
Jedna z uchwał, które podjęli radni na sesji dotyczyła zwolnieniu z podatku od nieruchomości na obszarze gminy Śmigiel. Ponadto uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w obrębie wsi Poladowo. Kolejna z podjętych uchwał dotyczyła zmian w budżecie Gminy Śmigiel, przystąpieniu do Funduszu Poręczeń Kredytowych oraz wniesieniu wkładu finansowego w kwocie 20.000,00 zł. Na wniosek Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej i uczniów, Gimnazjum w Śmiglu otrzymało imię Konstytucji 3 Maja.
Ustalono także zasady korzystania ze stołówek funkcjonujących przy szkołach. W związku z koniecznością wprowadzenia podatku VAT na wszystkie obiady wydawane w szkołach, zrezygnowano z ich sprzedaży osobom z poza szkół. Określano rodzaje świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli i zwiększono wartość jednego punktu stosowanego przy ustaleniu wynagrodzeń dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej, Zakładu Wodociągowo – Kanalizacyjnego i Ośrodka Kultury Fizycznej i Rekreacji. Wprowadzono również regulamin funkcjonowania targowiska w Śmiglu, stwarzający możliwość karania handlowców naruszających ustalone zasady.
Podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż pięciu lokali mieszkalnych znajdujących się w budynku położonym w Śmiglu przy ul. Sienkiewicza 22 wraz z udziałem w gruncie. Największe kontrowersje wzbudził projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Śmigiel w latach 2006-2010. Na wniosek przewodniczącego Rady Miejskiej projekt ten skierowano do ponownego rozpatrzenia przez Komisję Finansową i Komisję Spraw Społecznych.
Nadzwyczajna komisja ds. rozpatrzenia skargi Państwa Borowskich na działalność burmistrza przedstawiła wyniki swojej pracy, na podstawie której podjęto uchwałę o oddaleniu skargi.
Na zakończenie dyskutowano o konieczności uregulowania sprawy sprzątania nieczystości pozostawionych przez psy na ulicach naszego miasta, ustawienia nowych koszy ulicznych. Podjęto też problem przywożenia śmieci na tereny gminy Śmigiel przez mieszkańców innych gmin.