OPS zaprasza do udziału w projekcie Kierunek: zatrudnienie.
KIERUNEK: ZATRUDNIENIE
Zapraszamy osoby zainteresowane nabyciem nowych umiejętności zawodowych i uczestnictwem w ciekawym projekcie do kontaktu z tut. Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Śmiglu lub bezpośrednio z firmą EDUCUS.
Większość działań w ramach szkolenia będzie odbywała się na terenie Gminy Śmigiel.
Biuro projektu: EDUCUS Centrum Szkoleniowe, Rynek 14, 64-200 Wolsztyn, tel.: 728 884 918
Informacji o projekcie udzielają też pracownicy socjalni tut. Ośrodka, tel. 655 180 969.
Poniżej w pigułce podajemy opis projektu.
1. Osoby uprawnione do udziału w projekcie : od 30 do 64 roku życia z województwa wielkopolskiego (wszystkie miasta i wsie)
O statusie :
- bezrobotne zarejestrowane w PUP
- bezrobotne nie zarejestrowane w PUP
- bierne zawodowo (renta , emerytura , macierzyński, wychowawczy)
- pracujące na czasowe umowy zlecenie
- tzw. ubodzy pracujący na umowach krótkoterminowych o wynagrodzeniu nie przekraczającym najniższe krajowe (umowy na czas określony, na część etatu)
2. Obowiązkowe ścieżki wsparcia
- doradztwo zawodowe indywidualne
- doradztwo zawodowe grupowe (2 spotkania po 6 godz., zagwarantowany obiad)
- poradnictwo psychologiczne indywidualne
- poradnictwo psychologiczne grupowe (1 spotkanie po 6 godz., zagwarantowany obiad)
- kursy zawodowy (standardowo w ofercie: operator wózków widłowych, kucharz małej gastronomii, pracownik gospodarczy, ogrodnik, kursy kosmetyczne dla kobiet, kasjer – sprzedawca, pracownik biurowy)
Proporcjonalnie do liczby godzin danego kursu wypłacane jest stypendium szkoleniowe max ~`500 zł w przypadku szkolenia trwającego 80 godzin
- pośrednictwo pracy - pomoc w znalezieniu pracy
- staże zawodowe dla wybranych osób – trwające 3 miesiące, stypendium stażowe w kwocie 1017,40 zł/ mc
Dodatkowe informacje :
Na etapie realizacji kursów zawodowych osoby zarejestrowane w PUP zobowiązane są do wyrejestrowania się z właściwego dla siebie urzędu pracy. W przypadku braku podjęcia stażu do rejestracji celem zagwarantowanego ubezpieczenia.