Ogłoszenie dot. zmiany zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Śmigiel
Ogłoszenie dot. zmiany zapisów regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy Śmigiel
Szanowni Mieszkańcy,
dnia 10.07.2025 r. zaczął obowiązywać zmieniony Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Śmigiel.
Zmianie uległy zapisy dotyczące ustalania ilości nieczystości ciekłych odprowadzanych do zbiorników bezodpływowych oraz częstotliwości ich wywozu.
Zgodnie z nowymi zapisami regulaminu Właściciele nieruchomości zobowiązani są do opróżniania zbiorników na nieczystości ciekłe w następujący sposób:
1) Ilość nieczystości ciekłych odprowadzanych do zbiorników bezodpływowych ustala się na podstawie zużycia wody, określonego wg. wskazań wodomierza głównego,
z uwzględnieniem wody zużytej bezpowrotnie. Dopuszcza się zmniejszenia ilości wywożonych nieczystości ciekłych o ilość bezpowrotnie zużytej wody, która nie została odprowadzona do zbiornika bezodpływowego, gdy jej wielkość zostanie określona na podstawie odrębnego licznika. W przypadku braku wodomierza głównego lub w przypadku posiadania wodomierza głównego a nie posiadania odrębnego licznika do pomiaru wody bezpowrotnie zużytej ilość nieczystości ciekłych odprowadzanych do zbiorników bezodpływowych określa się na podstawie przeciętnych norm zużycia wody, wynikających z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 roku w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. z 2002 roku, Nr 8, poz. 70).
2) Częstotliwość pozbywania się nieczystości ciekłych gromadzonych w zbiornikach bezodpływowych dla nieruchomości:
a) nieczystości ciekłe gromadzone w zbiornikach bezodpływowych dla nieruchomości zamieszkałych należy opróżniać z częstotliwością dostosowaną do potrzeb wynikających z ilości pobranej wody i pojemności zbiorników, jednak nie rzadziej niż jeden raz na sześć miesięcy,
b) nieczystości ciekłe gromadzone w zbiornikach bezodpływowych dla nieruchomości okresowego zamieszkiwania należy opróżniać z częstotliwością dostosowaną do potrzeb wynikających z ilości pobranej wody i pojemności zbiorników, minimum jeden raz w sezonie w okresie zamieszkiwania.
Zapisy dotyczące częstotliwości pozbywania się nieczystości ciekłych gromadzonych w osadnikach w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków pozostają bez zmian tzn. powinny odbywać się nie rzadziej niż jeden raz na 12 miesięcy, chyba że producent zaleca inaczej i zawarte jest to w instrukcji użytkowania.
Zwracam się z prośbą o zapoznanie się ze zmienionymi zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Śmigiel oraz ich przestrzeganie.
BURMISTRZ ŚMIGLA
/-/ Małgorzata Adamczak