fb Wirtualny spacer
18 maja 2015

Sukces uczennic z ZS w Starej Przysiece Drugiej w Warszawie!

ZS w Starej Przysiece Drugiej zgłosił się do ogólnopolskiego projektu pt.: "Odejść na zawsze, by stale być blisko..."
– ks. Jan Twardowski w oczach młodych. W sumie z całej Polski do realizacji projektu przystąpiły 163 szkoły.

          Jego głównym celem było upamiętnienie 100. rocznicy urodzin ks. Jana Twardowskiego. To programowe zadanie jest włączone w cykl wydarzeń artystycznych, edukacyjnych i popularnonaukowych realizowanych w różnych częściach Polski i za granicą organizowanych przez Społeczny Komitet Obchodów Jubileuszu z okazji nadchodzącej rocznicy. Patronat honorowy nad tymi wydarzeniami przyjęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska, a do Komitetu Honorowego, którego przewodniczącym jest ks. kard. Kazimierz Nycz, włączyło się prawie 30 osób. Patronat medialny przyjęły TVP oraz PR.

Zadaniem dla gimnazjalistów było przygotowanie 2 autorskich utworów inspirowanych osobą i życiem
ks. Jana Twardowskiego, zawierających fragmenty jego wierszy.

         Muzykę do utworów skomponował pan Michał Dolata - nauczyciel muzyki z ZS w Starej Przysiece Drugiej.

 

Kryteriami oceny jury były:

► dobór i brzmienie bitów,

► perfekcyjność wykonania muzycznego,

► zgodność z tematem,

► ogólny wyraz artystyczny,

► brzmienie całości utworu.

 

Uczennice: Patrycja Kozłowska, Sandra Nalewaj, Blanka Wawrzyniak z kl. 3a oraz Weronika Biała, Aleksandra Stróżyńska
z kl. 3b znalazły się w pierwszej dziesiątce szkół z całej Polski i zostały zaproszone na przesłuchania „na żywo"
do Warszawy. Przesłuchania uczestników konkursu odbyły się 8 maja w DK Dorożkarnia w Warszawie. Raperki z naszej gminy zdobyły II i III miejsce!  Dziewczyny otrzymały nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy.

 

Koordynator projektu Izabela Włodarczak

Lidia Jankowska

Zaadoptuj mnie Szkolenia dla przedsiebiorców Trasy Rowerowe Gminy Śmigiel Ciepłe Mieszkanie Plastiki
fundusz spójności Szkolenia Komputerowe Fundusze Rządowy Funduszu Inwestycji Lokalnych